CESTOVÁNÍ / Technické památky

Popis: MiG 23 Tygr na Jihočeském letišti České Budějovice.
MiG 23 Tygr na Jihočeském letišti České Budějovice.
30.5.2017

MiG 23 Tygr bude nadále vítat cestující i návštěvníky při vstupu letiště

ČESKÉ BUDĚJOVICE

Symbol Jihočeského letiště České Budějovice, který vítá u vstupu do areálu cestující i návštěvníky - MiG 23 Tygr, zůstane i nadále na svém místě. Konkrétně do konce roku 2018.

Umožní to nová smlouva, kterou kraj musí uzavřít s Vojenským historickým ústavem Praha, aktuálním vlastníkem tohoto muzejního exponátu. „K datu 31. srpna 2016 totiž vypršela smlouva mezi krajem a majitelem stíhačky – ministerstvem obrany,“ uvedl náměstek hejtmanky pro finance a majetek Jaromír Novák s tím, že okamžité uzavření nového smluvního vztahu bylo pozdrženo právě z důvodu procesu převodu letounu mezi těmito složkami státu, když Vojenský historický ústav Praha je muzejní, vědeckovýzkumné a knihovní zařízení ministerstva obrany.

Novák dále vysvětlil, že následně bude nutné uzavřít ještě smlouvu o zapůjčení exponátu mezi krajem a letištěm, jako tomu bylo i v předchozích letech. Ta bude nastavena, stejně jako v případě historického ústavu, do konce roku 2018.

Naše armáda jich měla 70 kusů. Tygr létal až do roku 2000

MiG-23 (v kódu NATO: „Flogger“) je sovětský proudový stíhací letoun s měnitelnou geometrií křídel. Vyrábět jej začali v roce 1970 a bylo vyrobeno více než 5 000 kusů. Do výzbroje naší armády byly tyto letouny zavedeny 1. září 1978 a tvořily po celá 80. léta nejlepší stíhací letadla ve výbavě ČSLA. Celkově v ní sloužilo 70 kusů, z nichž poslední vyřadila Armáda ČR v květnu 1998. Jediný MiG -23ML Tygr létal až do roku 2000.

Technické údaje:

Motor:

1x R-29-300, 120 kN / 1x R-35F-300, 130 kN

Délka:

17,1 m

Rozpětí:

7,78 m šíp 16°,

13,97 m šíp 72°


Výška:

4,8 m

Prázdná hmotnost:

10 845 kg

Maximální hmotnost:

18 250 kg/ 17 800 kg

Max.rychlost:

1 350 km/hod / 0 m, 2 500 km/h (2,35 M) / 12 500 m

Dostup:

18 300 m

Max.dolet:

2 550 km

Výzbroj:

  • 1x dvouhlavňový 23mm kanón GŠ-23 se 200 náboji pod trupem
  • 5 závěsníků pro 2000 kg raketové nebo pumové výzbroje nebo přídavnou nádrž (jen na centrálním závěsníku)


Autor / zdroj: Mgr. Radek Šíma

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Sedm nových crashtestů – Škodě Karoq se dařilo

Při výběru auta je bezpečnost jedním z nejdůležitějších kritérií. Program Euro NCAP zveřejnil nové výsledky nárazových zkoušek modelů Citroën C3 Aircr

Post

Můžete při nákupu v e-shopu zboží vždy do 14 dnů vrátit? Kdepak, existuje řada výjimek

Většinou dobře víme, že při nákupu v internetovém obchodě můžeme odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Z každého pravidla však existují vý

Post

České ragby vstupuje do další sezóny s novým kapitánem i hlavním partnerem

Na další sezónu je české ragby připraveno po všech směrech. Do týmu národní reprezentace přišel na pozici kapitána Vojtěch Havel, změny se však udály

Reklama

garaze.fabrego.cz

Reklama

PARTNEŘI

www.beautyexpo.cz garaze.fabrego.cz Maminčino koření www.ippolna.cz www.casopis-dracek.cz energy.akcenta.eu

REKLAMA